Menu

Wat is Google AMP en hoe werkt het?

Wat is Google AMP

Er wordt al sinds 2015 gesproken over de Accelerated Mobile Pages van Google. Het eigenlijke project werd op 24 februari 2016 uitgerold. Maar wat is AMP precies en welke voordelen biedt het? We zochten het voor je uit!

Wat is AMP?

AMP zijn ultralichte versies van klassieke HTML-pagina’s. Ze werden ontwikkeld om snel geladen te kunnen worden op een mobiel apparaat. Het grote voordeel van de AMP is dat ze erg rap zijn en daarom zeer geschikt voor ongeduldige mobiele gebruikers. Hun nadeel is echter dat de techniek niet toelaat om veel toeters en bellen te gebruiken. Statische content werkt het best in combinatie met AMP.

Hoe werkt AMP?

AMP werkt met de minimale elementen die nodig zijn om een gebruiker een webpagina te laten bekijken op een mobiel apparaat. Je vindt hier dus geen zware Java technieken in terug, tenzij een absolute uitgeklede versie. Dit noemen we de Javascript library.

Lees meer...

Wat is LSI /Latent Semantic Indexing?

Wat is LSI

In de analyse van zoekmachines speelt de "Latent Semantic Indexing", afgekort de LSI een belangrijkte factor. Het bepaalt als één van de onderdelen van de on-page optimalisatie hoe hoog een pagina wordt gerankt voor een bepaald zoekwoord.

Definitie LSI

LSI zijn woorden die grote verbanden aantonen of zeer relevant zijn tot elkaar. Denk hierbij aan synoniemen, meervoudsvormen, enkelvoudsvormen en verkleinwoorden van het hoofdzoekwoord.

Hoe werkt LSI?

Er bestaan verschillende manieren om webpagina’s te indexeren door zoekmachines. LSI of Latent Semantic Indexing is er maar één van. Bij deze techniek wordt naar verbanden gezocht in de tekst van een webpagina, dit gebeurt aan de hand van wiskundige formules.

Lees meer...

Wat is een prospect?

Wat is een prospect

Wie werkzaam is in de verkoopsector, komt er na een tijd achter dat vele woorden die tot het vakjargon van een verkoper behoren vaak in verschillende betekenissen worden gebruikt.

Definitie prospect

Een prospect is een toekomstige koper. Hij of zij onderscheidt zich van een geïnteresseerde surfer zoals een lead omdat een prospect helemaal tot je doelpubliek behoort. Hij of zij beschikt over voldoende reserves om je product te kopen en als het over een bedrijf gaat, is hij of zij de persoon die verantwoordelijk is voor de zakelijke aankopen.

Verschil tussen een lead, prospect en een geïnteresseerde

Een lead is natuurlijk ook een bezoeker van je zakelijke website. Ook hij of zij kan een potentiële koper worden. Dat is ook de reden waarom je deze geïnteresseerde mensen niet meteen moet afschrijven. Het is wel belangrijk om weten dat een prospect met grote zekerheid een koper zal worden!

Lees meer...

Wat is een lead?

Wat is een lead

Wie een bedrijf heeft, doet er goed aan om zoveel mogelijk leads te genereren. Het woord lead wordt ook door Nederlandstalige marketingspecialisten gebruikt.

Definitie lead

Letterlijk vertaald betekent het woord ‘spoor’. Geïmplementeerd in de marketingwereld betekent dit als het ware dat je een potentiële klant op het spoor bent. Dit vertaalt zich in het feit dat een lead de weg naar je website en meer bepaald de contactpagina heeft gevonden. In het beste geval zal een lead zijn of haar contactgegevens invullen. Of het daadwerkelijk ook tot een contact komt of tot een verkoop, is minder zeker. De eerste stap is in ieder geval gezet!

Hoe kun je een lead onderscheiden?

Een lead laat zijn of haar contactgegevens na. In die zin wordt de lead traceerbaar en kun je er als bedrijfsleider contact mee opnemen. Je kunt deze geïnteresseerde bezoeker onderscheiden van een anonieme bezoeker die je later niet meer kunt contacteren via nieuwsbrieven, sociale media of de gewone post.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen