Logo
Print deze pagina

Continuïteitskring

1) Benutten van opgebouwde competenties:

  • Middelen van onderneming = bronnen van producten
  • Producten = uitwendige vertaling van middelen onderneming
  • Producten laten ondernemingen toe te beantwoorden aan concurrentie-voorwaarden en scheppen mogelijkheden tot concurrentievoordeel

2) Waardecreatie:

  • Kiezen, realiseren en verstrekken gepaste en voldoende waarde voor de klant

3) Waardecaptatie:

  • Winst die gemiddelde winstniveau overstijgt ontstaat uit concurrentiekrachtige producten.

4) Waardedistributie:

  • Winst à via ontwikkelen stakeholders: verwerven nieuwe middelen & versterken reeds bestaande middelen.

5) Opbouwen competenties:

*Winst is tegelijk oorzaak en gevolg, doel en middel in de kring à betekenis van winst hangt af van perspectief van waaruit winst als element van kringloop wordt bekeken.

*Tijd is belangrijke factor in benoemen van elementen van kring als doelstelling van de onderneming à strategisch management = geheel van maatregelen gericht op in evenwicht brengen van periodes van middelenopbouw en periodes van middelenbenutting.

Copyright © 2017. All rights reserved.