Menu

Kwaliteitsbeheer

doel: ervoor zorgen dat de geleverde producten voldoen aan de kwaliteitsnormen
 5 verschillende visies op kwaliteit

  • Transcendente benadering
    kwaliteit wordt gehanteerd als iets dat de gewone dagelijkse ervaring overstijgt
  • Productgebaseerde definities
     verschillen in kwaliteit terug te brengen tot verschillen in de hoeveelheid van een gewenst ingrediënt of eigenschap(economisch gerichte visie)
  • Klantgerichte definities
     producen worden afgestemd op de wensen en behoeften van de klant
  • Productiegebaseerde definities
  • Waardegerichte definities
     kwaliteit wordt beschouwd als de graad van uitmuntendheid tegen een aanvaardbare kostprijs

Integrale Kwaliteitszorg
= zoekt op zeer systematische wijze naar de grondoorzaak van de problemen en tracht de oorzaken systematisch te elimineren
 2 bekende doelstellingen

ISO 9000
 international standards of operations
 waarborgt dat proces overeenkomt met de afgesproken normen
normen hebben betrekking op het hele proces, van eerste contact tot ontwerp en aflevering
 onderdeel van IKZ
 normen zijn internationaal erkend en worden gebruikt voor het beoordelen en vergelijken van bedrijven over heel de wereld

Six Sigma
= een kwaliteitsnorm die niet meer dan 3,4 defecten per miljoen eenheden of procedures toestaat

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen