Menu

Waar zullen wij actief zijn ?

 concurreren = willen winnen

Model van Porter
 Ordent de 5 krachten die vormgeven aan de concurrentie binnen elke industrie
 Echt succesvol zijn ? Goed verdedigbare plaats innemen in een aantrekkelijke industrie

 Hoe kom je te weten of een industrie aantrekkelijk is of niet ?
1. Macht van de leveranciers ?
2. Macht van de klant ?
3. Macht van het substituutproduct? Vijfkrachtenanalyse.
4. Macht van de toetreders?
5. Intensiteit van de huidige concurrenten?


Vijfkrachtenanalyse
 Je zult nooit iets belangrijks vergeten
 Als basis voor actie gebruiken
 Om bedrijfstakken te analyseren, niet individuele bedrijven

Strenghts SWOT-analyse
W
eaknesses  Analyse sterktes en zwaktes -> Interne analyse
Oppurtunities  Analyse Opportuniteiten en bedreigingen -> Externe analyse
T
hreats

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen