Aanbodoverschot
- Gepubliceerd in Economie
- Reageer als eerste!
Bij hoge prijs zijn weinig consumenten bereid om het goed aan te komen, maar worden er juist veel aangeboden ( aangeboden hoeveelheid is groot, de vraag is klein)
Bij hoge prijs zijn weinig consumenten bereid om het goed aan te komen, maar worden er juist veel aangeboden ( aangeboden hoeveelheid is groot, de vraag is klein)
Bij lage prijs zijn veel consumenten bereid om goed te kopen, maar worden er door de verkopers weinig aangeboden
de aangeboden hoeveelheid van een goed of dienst varieert wanneer de factoren die het verkoopgedrag beïnvloeden, veranderen. De resultante van het gedrag van meerdere individuele economische agenten.
als de waarde die ze aan het goed hechten groter is dan ze ervoor moeten betalen (m.a.w als de reservatieprijs groter is al de prijs die ervoor betalen of als de prijs die ze ervoor betalen kleiner is dan hun reservatieprijs)
maximale bereidheid tot betalen
beschrijft hoe de totale gevraagde hoeveelheid van een goed of dienst varieert wanneer de factoren die het koopgedrag beïnvloeden, veranderen. Is dus de resultante van het individuele aankoopgedrag van alle individuele gezinnen, bedrijven en de overheid, die dat goed of dienst aankopen.