Menu

Globalisering vanuit drie dimensies.

We bekijken vanuit 3 dimensies naar de globalisering: – De economische dimensie (bedrijven), de Sociaal-culturele dimensie (bevolking), de politieke dimensie (overheid),

Globalisering en de bedrijven: de economische dimensie
Een bedrijf zal altijd streven naar totale opbrengsten te vergroten en de totale kosten te verminderen. Er zijn 2 manieren om dit door middel van globalisering te bereiken: – Schaalvergroting

– Specialisatie: vergroting van de toegevoegde waarde pet eenheid product.
Selectieproces → de keuze die bedrijven maken bij globalisering, bij het zoeken naar de juiste locatie
in de wereld voor vestiging in hoog ontwikkelde landen of in minder ontwikkelde landen.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen