Welke anti-tabak onderwijs wordt gedaan in de scholen? Hoe effectief zijn programma's zoals DARE?
- Gepubliceerd in Gezondheid
- Lees 556 keer
DARE (Drug Abuse Resistance Education) is een internationaal programma voor schoolgaande kinderen en tieners om het gebruik van tabak en illegale drugs, het lidmaatschap van bendes en geweld te voorkomen. Het is een gezamenlijke inspanning van de rechtshandhaving, opvoeders, ouders en leiders van de gemeenschap. DARE werd opgericht in 1983 door de politie van Los Angeles. Het bevorderde de aanwezigheid van politie in de klas als de meest geschikte leraren voor schoolkinderen te leren dat drugs en geweld kill.
De doelstellingen van het programma zijn veerkracht stimuleren bij jonge mensen, om hun vermogen om gezonde beslissingen te verbeteren, en onafhankelijke groei en zelfredzaamheid te vergroten. Studenten leren te vervangen door gezonde activiteiten en om te voorkomen dat het deelnemen aan risicovol gedrag, zoals drugsgebruik, geweld en andere destructieve gedrag.
Politieagenten ondergaan 80 uur een speciale opleiding in de ontwikkeling van kinderen, klasmanagement, lesmethoden, en communicatieve vaardigheden.
Het preventieprogramma is zeer uitgebreid en aangepast aan de leeftijd. Het curriculum voor elementaire studenten omvat:
• roken en tabaksreclame
• Drugsgebruik
• Inhaleermiddelen
• Alcoholgebruik
• gezondheid en een gezonde levensstijl
• Peer pressure in een sociaal netwerk
De middelbare school curriculum is een versterking van de informatie die op het eerste niveau en voegt hoe u:
• Act in je eigen belang wanneer geconfronteerd met een hoog risico, low-gain keuzes.
• Weersta groepsdruk en andere invloeden in het maken van persoonlijke keuzes.
Financiering komt uit meerdere bronnen: Het ministerie van Onderwijs, het ministerie van Justitie en de Amerikaanse Drug Enforcement Administration, de US Bureau of Justice en delinquentie Preventie, corporaties, particuliere stichtingen, individuele bijdragen, staat wetgevers, lokale school districten, religieuze organisaties, en lokale bedrijven, maar ook jongerenorganisaties. Financiering kan ook afkomstig zijn van Master Settlement betalingen van een staat
Resultaten over de effectiviteit van deze programma Conflict
School-based programma's effectief: Meer dan 20 studies uit het hele land hebben aangetoond dat 93% van de kinderen en jongeren die DARE afgestudeerden nog nooit geprobeerd drugs, 75% nooit tabaksproducten geprobeerd, en 90% van de afgestudeerden verklaard dat zij geleerd om de verleiding om drugs te proberen weerstaan en geleerd om effectief om te gaan met groepsdruk. In een andere studie, de resultaten toonden aan dat het gebruik van illegale drugs onder tieners daalde van 11,6% in 2002 tot 8,8% in 2006. De verminderde percentage van de tieners het gebruik van marihuana was bijzonder uitgesproken.
School-based programma's zijn niet effectief: DARE is zo controversieel dat veel school districten het programma hebben stopgezet of vervangen door andere programma's voor DARE geworden. De Hutchinson Smoking Prevention Project voerde een langdurige evaluatie van het roken preventieprogramma's in de staat Washington school districten. Het was een van de meest rigoureuze studies over de preventie van roken in de scholen. De studie overspande 10 jaar over de klassen 3-12. De studie concludeerde dat de DARE scholen roken preventieprogramma's niet werken, vooral wanneer het curriculum geen rekening te houden met familie en de gemeenschap culturele normen.
De volgende zijn een paar van de andere punten van kritiek:
• DARE is niet effectief en kan het tegenovergestelde effect hebben, het bevorderen van drugsgebruik.
• DARE is niet effectief in het verminderen van geweld.
• DARE onderdrukt ongunstig onderzoek, verwerpt wetenschappelijk bewijs, en integriteit vragen critici '.
• DARE misinforms, leert dat alle drugs zijn even gevaarlijk.
• DARE, door het gebruik van politieagenten, het symbool van autoriteit, kan een negatieve invloed van een student te zijn tegen de politie.
• DARE ondermijnt het gezin. Onderdeel van het programma is een les getiteld, "The Three R's: Erken, Resist, Report," die kinderen stimuleert om te melden als ze drugs vinden in hun huizen.
• DARE is een verspilling van tijd en geld en moet worden vervangen door een meer effectief programma.
Hoewel de uitkomsten van studies conflict, zijn er aanwijzingen dat school-based programma's effectief zijn voor sommige kinderen en tieners. De Surgeon General Report 1994 bleek dat na jaren van onderzoek op een breed scala van school-based programma's, de meeste van hen bewezen succes in het verminderen van het gebruik van tabak.
Twee morbiditeit en mortaliteit Weekly Reports (MMWR) toonden aan dat uitgebreide school-based programma's, in combinatie met de gemeenschap en op media gebaseerde activiteiten effectief in het voorkomen of uitstellen van het begin van het roken in 20% tot 40% van de Amerikaanse jongeren waren. Het tweede rapport citeerde aanbevelingen van het National Cancer Institute adviescommissie, waarin werd gesteld dat preventieprogramma's moet het volgende omvatten: de sociale en korte termijn fysiologische gevolgen van het gebruik van tabak, opleiding studenten in weigering vaardigheden, betrokkenheid van ouders, leerkrachten en collega's in roken-preventie-activiteiten, en de reflectie van de behoeften van elke gemeenschap, zodat het programma is cultureel gevoelig.
De aanbevelingen van het Institute of Medicine (IOM) zijn dat school-based programma's integraal moeten worden geïntegreerd in de school gezondheidsprogramma's, zijn sequentiële over leerjaren, gebruiken veel verschillende strategieën, activiteiten en diensten, en zijn ontworpen om bevordering van de lichamelijke, emotionele , en sociale gezondheid, alsmede het verschaffen van preventie. De IOM aanbevolen dat de anti-roken programma moet worden ontworpen door een interdisciplinair team van docenten en dat het team moet verantwoording afleggen aan de gemeenschap. De algemene conclusie van de tegenstrijdige studies is dat er geen een "beste programma" dat alle gemeenschappen past. 's Moeten ter plaatse worden ontworpen in samenwerking met alle stakeholders van de gemeenschap.