Google AdWords: Prijsextensie bereikt nu meer doelgroepen
Google Adwords wordt voortdurend geüpdatet. Iedere update betekent een verbetering van een vitaal onderdeel. Deze keer is de prijsextensie aan de beurt. Deze bereikt nu een grotere doelgroep en kan nu zowel op desktops als op mobiele apparaten worden weergegeven. Tot op heden werden de extensies uitsluitend op mobiele apparaten weergegeven, maar nu is het dus ook mogelijk om deze nuttige informatie te bekijken op alle apparaten zoals op je telefoon, tablet, laptop of desktop.
De voordelen van prijsextensies
Prijsextensies zorgen ervoor dat u over een extra mogelijkheid beschikt om uw producten en diensten in de kijker te zetten. Nu kunt u uw gebruikers direct koppelen aan interessante producten of diensten in uw webwinkel. Zo krijgen uw tekstadvertenties een behoorlijke meerwaarde in vergelijking met andere advertenties van uw concullega’s.
Waar vindt u de extensies terug?
De prijsextensies worden op desktops en mobiele apparaten onder uw tekstadvertentie weergegeven. Zo krijgt u meer ruimte om uw gebruikers te informeren over het aanbod van uw bedrijf of onderneming. De bijkomende informatie van de extensies, bestaat uit een stel van maximaal acht kaarten.
Op deze kaarten worden verschillende mogelijkheden en prijzen getoond vanuit uw prijsmenu. Zo komen uw potentiële klanten in uw webwinkel vanuit het prijsmenu rechtstreeks bij het artikel van hun voorkeur terecht.
Waarom prijsextensies toevoegen aan uw advertentie?
- Uw aanbod krijgt de aandacht die het verdient. Prijsextensies kunnen het best worden vergeleken met de etalage van uw bedrijf of onderneming. De indeling van deze online etalage is interactief. Uw potentiële klanten kunnen er gewoon doorheen scrollen.
- U kunt snelkoppelingen linken aan conversies. Dit zorgt ervoor dat potentiële klanten die op een specifiek artikel klikken in uw prijsmenu rechtstreeks naar dat product in uw webwinkel worden geleid.
- U kunt nu uw impact verhogen met slechts minimale inspanning. Nu is het niet langer nodig om steeds nieuwe tekstadvertenties op te stellen of oudere tekstadvertenties in een nieuw jasje te steken.
Extensies zijn eenvoudig en efficiënt:
- Eenvoudig te bewerken. Productnamen en -beschrijvingen zijn voortdurend up-to-date te houden, zowel voor reguliere verkoop en speciale aanbiedingen. Bovendien kunt u prijsextensies bewerken zonder hun prestatiestatistieken aan te passen.
- Flexibiliteit staat voorop. U kunt prijsextensies toevoegen aan een account, een campagne of een advertentiegroep in functie van de advertenties die u in de kijker wilt zetten. Verder kunt u ook datums, dagen van de week of tijdstippen van de dag instellen waarop uw prijsextensies worden getoond.
De waarde van de prijsextensie
Deze uitbreiding van de weergave van de prijsextensies is een welkome verbetering. De ervaringen met prijsextensies op mobiele apparaten waren al positief. Dit geldt vooral voor webwinkels met een beperkt aanbod. Voorbeelden hiervan zijn abonnementen, cursussen, trainingen en voordeelpakketten.
Tot slot is het erg belangrijk dat de juiste prijzen in de extensie worden opgenomen. Als de prijzen in de extensie niet overeenkomen met de prijzen op de website is dit een minpunt. Potentiële klanten zullen dan twijfelen over een aankoop.