Menu

Wat is Black Friday? Grote Deals, dag na Thanksgiving!

Wat is Black Friday

Black Friday raakt nu ook bij ons ingeburgerd. In de Verenigde Staten staat deze datum garant voor de absolute koopjesgekte van het jaar. Hier begint het fenomeen te groeien en ook online vinden we vele Black Friday sales terug.

Waar komt het Black Friday fenomeen vandaan?

Black Friday is simpelweg de dag na Thanksgiving. Thanksgiving is bij uitstek een Amerikaanse en Canadese feestdag die traditioneel op een donderdag valt. Tijdens de feestdag wordt god bedankt voor de goede oogst. Omdat lang niet iedereen een boerenleven leidt, is het traditie geworden om ook een bedankje uit te spreken voor alle voorspoed in je leven.

Lees meer...

Wat is Cyber Monday? - Shoppen met kortingen

Wat is Cyber Monday

Cyber Monday is de maandag die valt na het weekend na Black Friday. Net als deze knotsgekke vrijdag, werd deze online versie gelanceerd door Amerikaanse marketing professionals.

Wie heeft Cyber Monday bedacht?

Ellen Davis en Scott Silverman mogen deze uitvinding op hun naam schrijven. Voor wie niet houdt van de echte solden of van verregaande koopjesgekte, is dit de uitgelezen kans om sterk afgeprijsde producten te kunnen kopen. Je hoeft hier niet de deur voor uit.

Cyber Monday is de dag waarop je gewoon vanuit je luie stoel kunt genieten van de solden. Je geniet op deze dag gewoon van extreem grote online kortingen. De online prijzen zijn op deze dag gewoon net zo laag als op Black Friday! Online naar de solden gaan heeft vele voordelen. Je hoeft je tent of je slaapzak niet op te zetten voor een winkel of warenhuis. Alles wat je moet doen, is op tijd online zijn om je slag te kunnen slaan!

Lees meer...

Wat is een prospect?

Wat is een prospect

Wie werkzaam is in de verkoopsector, komt er na een tijd achter dat vele woorden die tot het vakjargon van een verkoper behoren vaak in verschillende betekenissen worden gebruikt.

Definitie prospect

Een prospect is een toekomstige koper. Hij of zij onderscheidt zich van een geïnteresseerde surfer zoals een lead omdat een prospect helemaal tot je doelpubliek behoort. Hij of zij beschikt over voldoende reserves om je product te kopen en als het over een bedrijf gaat, is hij of zij de persoon die verantwoordelijk is voor de zakelijke aankopen.

Verschil tussen een lead, prospect en een geïnteresseerde

Een lead is natuurlijk ook een bezoeker van je zakelijke website. Ook hij of zij kan een potentiële koper worden. Dat is ook de reden waarom je deze geïnteresseerde mensen niet meteen moet afschrijven. Het is wel belangrijk om weten dat een prospect met grote zekerheid een koper zal worden!

Lees meer...

Wat is een lead?

Wat is een lead

Wie een bedrijf heeft, doet er goed aan om zoveel mogelijk leads te genereren. Het woord lead wordt ook door Nederlandstalige marketingspecialisten gebruikt.

Definitie lead

Letterlijk vertaald betekent het woord ‘spoor’. Geïmplementeerd in de marketingwereld betekent dit als het ware dat je een potentiële klant op het spoor bent. Dit vertaalt zich in het feit dat een lead de weg naar je website en meer bepaald de contactpagina heeft gevonden. In het beste geval zal een lead zijn of haar contactgegevens invullen. Of het daadwerkelijk ook tot een contact komt of tot een verkoop, is minder zeker. De eerste stap is in ieder geval gezet!

Hoe kun je een lead onderscheiden?

Een lead laat zijn of haar contactgegevens na. In die zin wordt de lead traceerbaar en kun je er als bedrijfsleider contact mee opnemen. Je kunt deze geïnteresseerde bezoeker onderscheiden van een anonieme bezoeker die je later niet meer kunt contacteren via nieuwsbrieven, sociale media of de gewone post.

Lees meer...

Wat is een benchmark?

Wat is benchmark

Een benchmark is een handige manier om jouw bedrijf, diensten of producten te vergelijken met gelijkaardige ondernemingen, producten of diensten.

Vereisten benchmark

Bij het maken van het vergelijkend onderzoek is het noodzakelijk dat het op exact dezelfde manier wordt uitgevoerd bij beide partijen. Indien je dit niet doet, zijn de resultaten niet betrouwbaar.

Verschillende manieren om een benchmark uit te voeren

1. Een anonieme benchmark

De anonieme benchmark is een vergelijkend onderzoek van bedrijven die werkzaam zijn in dezelfde sector, waarbij de gemiddelde prestaties van beide ondernemingen met elkaar vergeleken worden.

2. Een benchmark waarbij de deelnemers onder eigen naam of merk deelnemen

Zijn de deelnemers aan de benchmark bekend, dan wordt er gewerkt met de reële gegevens van alle deelnemende bedrijven en worden deze naast elkaar gelegd. Zo worden de sterke kanten en de mindere punten van alle deelnemers duidelijk. Dit kan bedreigend lijken, maar heeft ook duidelijke voordelen. In deze situatie kunnen ondernemingen en bedrijven in een opbouwende sfeer van elkaar leren.

Lees meer...

Wat is omnichannel en wat zijn de voordelen?

Wat is omnichannel

Omnichannel is een strategie die met steeds meer succes in de detailhandel wordt toegepast. Sterker nog, een aantal marketeers is van mening dat deze werkwijze gewoon onmisbaar is voor de kleinhandel.

Wat is omnichannel?

Omnichannel is een variante van de strategieën multichannel en cross channel. Net als bij deze verkoopkanalen is het bij omnichannel mogelijk om een klant vanuit verschillende bronnen te bevoorraden.

Wat deze strategie zo bijzonder maakt, is dat omnichannel er alles aan doet om de klant een centrale plaats te geven waardoor alles om de klant draait. Hierbij wordt een harmonieus geheel nagestreefd. Voor wie zich in zakelijke kringen bevindt, klinkt dit alles mogelijk een beetje te soft. Dit soort van strategie is echter nodig om ervoor te zorgen dat bevoorradingskanalen niet naast elkaar werken, maar met elkaar.

Zo kunnen deze kanalen elkaar aanvullen en ervoor zorgen dat ieder aspect klantgericht verloopt en dat er geen enkel aspect over het hoofd wordt gekeken. Hoe een merk beleefd wordt door de klant moet altijd gelijk verlopen. Het mag niet uitmaken voor welk kanaal een klant kiest. De klantervaring staat altijd centraal..

De gedachte achter omnichannel

Bij omnichannel is het de bedoeling dat de klant op zich weinig merkt van het kanaal dat hij of zij gebruikt. Uiteindelijk koopt hij een product dat afkomstig is van een bedrijf. Vooral het bedrijf en de keuze voor een bepaald merk doen ertoe.

Het kanaal dat de klant toeleidt tot dit bedrijf, wordt zo een secundair gegeven. Zo kunnen klanten op alle momenten van de dag, vanuit gelijk welke plaats en onafhankelijk van hun doel, gebruikmaken van een kanaal dat bij hun past.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen