Menu

collectieve associaties

-we hebben individuele associaties, die heb je voor jezelf

-collectieve associaties zijn associaties die we gelijk hebben met anderen

-ze ontstaan omdat adverteerders willen dat we op dezelfde manier over dat product denken

-dit is wel iets waar je in moet blijven investeren = brand building

gestaltvorming: gebeurd vanzelf , het geheel is meer dan de som van de delen

gestalt: het geheel van een beeld, de verschillende associaties die je aan een merk koppelt : een muziekje, een lettertype, een kleur, een manier van zijn,..

-er blijft een indruk achter van vele dingen, de gedachten en gevoelens zijn sterker dan de feiten

imago: het beeld dat achterblijft : maar wordt vaak negatief gebruikt

-we kunnen het vervangen door gevoel, attitudes

-company image: beeld dat we van een bedrijf hebben

-brand image: beeld van een merkartikel

-een gestalt versmolten met ideeën en gevoelens = image

beelden zijn aangeleerd

branders: het gunstige beeld van producten

-nabeelden moeten worden gevoed, reclame zorgt dat een beeld blijft bestaan

cost of ownership: hoeveel het kost voor de consument om een product te bezitten

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen