Menu

EXTRA INFO: Uitleg bij filmpje

Vroeger

  • Beperkt aantal merken  minder keuze
    • Voordeel = keuze is snel gemaakt
  • Elk merk had duidelijke USP  liefde en vertrouwen
  • 1-op-1 aanbeveling  bereik van de consument was beperkt
  • Dominantie van massamedia
    • Gemakkelijk bereik: iedereen kijkt of luistert
    • Zender-ontvanger monoloog
    • Zekere aanvaarding van reclame

Later

  • Mobiliteit is toegenomen  impact: ervaringswereld is ruimer
  • Internet
  • Convergentie
    • Vroeger: alle soorten media waren mooi gescheiden
    • Nu: we kunnen alles tegelijkertijd, alles versmelt (vb.: met gsm ook op internet, foto’s maken,…)
  • Sensorische en mentale overdondering  veel reclame en veel merken  moeilijke keuze
  • Parallelle mediaconsumptie
    • Moeilijk bereik (door de vele mogelijkheden)
    • Groei van sociale media
  • Hoofdzaak van communicatie = interactie, dialoog
  • Mensen gaan geen blind vertrouwen meer hebben, maar sceptisch worden tov reclame
  • “Don’t you have something interesting to say?”  als je als merk geen verhaal te vertellen hebt, tel je minder en minder mee. Het zorgt ervoor dat mensen minder en minder belangstelling hebben.
  • “Let’s get the people engaged again!”  we moeten iets zoeken waardoor de consument een band wil scheppen met het merk. Het merk kan zelf niets meer forceren (vb.: door middel van storytelling)

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen