Menu

Het marketingconcept

Bedrijf moet een markt (of marktsegment) kiezen waarop het zich gaat richten,

 Dan bepaalde wensen en behoeften in de markt te onderkennen en betere oplossingen te bieden dan concurrenten.

Verschil

- Verkoopconcept: product is een gegeven

 'maak producten en verkoop die'

- Marketingconcept: product staat niet vast, maar het is een hulpmiddel om klanten tevreden te stellen.

 'vind behoeften en vervul die'

- Het marktconcept

= doelgroepconcept

= een groep klanten onderscheiden is die overeenkomstige wensen en behoeften hebben.

  • Varianten zijn mogelijk
  • Het past voor iedereen maar het is voor niemand perfect

Het klantconcept

= voorzien in de specifieke wensen en behoeften van elke individuele klant

 Met individuele klanten een relatie op te bouwen, kennis te verzamelen over hun wensen en behoeften te vervullen.

  • Sterk afwijkende voorkeuren
  • Maatwerk

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen