Menu

Identiteit vd organisatie

= Hoe een organisatie zichzelf ziet en hoe ze wil overkomen. Als organisatie probeert men hier zoveel mogelijk controle over te krijgen.

Identiteit ve bedrijf bestaat uit 3 elementen (volgens Birkgit en Stadlet):

1) Gedrag: symboliseert het totale gedrag vd organisatie=> vb. van CEO, receptionist,…

2) Symbolen: huisstijl, logo, gebouwen, bedrijfskleding

3) Communicatie: alles wat gecommuniceerd wordt=> vb. CC, pers, publicaties,…

Spanningsveld tussen identiteit en imago:

  • Stakeholders kunnen een verschillend beeld hebben v een organisatie
  • Imago en identiteit komen niet altijd overeen, het is de taak vd PR deze kloof te overbruggen.

Hoe?: door identiteit zo goed mogelijk te sturen en door onbedoelde actie/communicatie te verminderen

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen