Menu

inleiding : Reclame in historisch perspectief

reclame heeft altijd al bestaan, na WO2 doen merkproducten stilaan hun intrede.

'50:

baby-boomers - consumentisme -televisie

'60:

marketing -unique selling proposition -de 4p's

het merk wordt alsmaar belangrijker -supermarkten verdringen kruideniers

auto-vrije tijd- golden sixties

'70:

economische crisis -groei komt tot stilstand-

consumentisme is niet langer vanzelfsprekend - sky is niet meer the limit

milieuproblematiek - er komen kwaliteitsvolle producten

'80: (nu nog)

productdifferentiatie en merkextensie -retailers zijn heel belangrijk

het wordt moeilijker een USP in te nemen - merken onderscheiden zich op basis van emotionele waarden

imago en marketing wordt belangrijker- scheiding above en below verdwijnt

-alle communicatiemiddelen worden ingeschakeld

'90:

brand building - het uitbouwen van een sterk merk

geïntegreerde communicatie doet zijn intrede - e-commerce

'nu:

baby-boomers zijn kapitaalkrachtig

consument is kritisch en veeleisend

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen