Menu

Interne analyse: Waar staan we?

a) Missie = is een ruim gedefinieerde, duurzame beschrijving van de ondernemingsdoelstelling en van de punten waarop het bedrijf zich onderscheidt van andere, soortgelijke bedrijven.

- Geeft weer waar het bedrijf voor staat

- Alleen als het bedrijf nieuwe fundamentele keuzes maakt aanpassen

- Betrekking op de huidige situatie

4 elementen onderscheiden in een missie:

1. Afnemersfuncties. Op de vervulling van welke behoeften richt het bedrijf zich?

2. Producten. Met behulp van welke categorieën producten wil het bedrijf de afnemersbehoeften vervullen? (slechts een algemene beschrijving van de producten)

3. Afnemersmarkten. Op welke afnemersmarkten wil het bedrijf actief zijn?

4. Technologieën. Welke technologieën past de onderneming toe bij de wijze van produceren?

5. Bedrijfscultuur. Wat zijn de waarden, normen en overtuigingen binnen het bedrijf ?

b) visie: Waar het bedrijf naartoe moet !

 Een besmettelijke droom

- een idee dat betrekking heeft op de toekomst,

- een goede visie is besmettelijk, binnen een tijd moet iedere werknemer besmet zijn,

 samen 1 droom realiseren

c) Concrete vragen

- Wat wilden we afgelopen jaar bereiken?

- Welke activiteiten hebben we uitgevoerd?

- En wat heeft ons dat opgeleverd?

d) Einde interne analyse: Het in kaart brengen van de mate waarin de verschillende doelstellingen zijn bereikt. (doelstelling vaak winst)

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen