Menu

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (Corporate social responsibility)

Een vaak gebruikte managmentterm is Corporate social responsibility (CSR) of maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Het gaat over de manier waarop organisaties hu relaties met stakeholders plannen en managen. MVO is een manier voor de onderneming om verantwoordelijkheid te dragen voor haar samenleving en stakeholders.

Impact ve bedrijf op de omgeving:

  • Niveau 1: basis => Belastingen betalen, de wet naleven, eerlijk handelen

  • Niveau 2: bedrijfsmatig => Minimaliseren van negatieve zaken: vb.overuren wegwerken.Handelen naar de geest vd wet: de wet naleven + voor zichzelf striktere norm opleggen.

  • Niveau 3: maatschappelijk => Verantwoordelijkheid voor een gezonde samenleving. Helpen wegnemen/verminderen v problemen in de maatschappij. Iets betekenen voor de maatschappij => Vb. lokale gemeenschap steunen.

!! Men moet wel een onderscheid maken tussen MVO en het steunen v goede doelen of filantropie.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen