Menu

Management van sponsoring

Strategische fase

  • Analyse en prognose
    • Verzameling en evaluatie van informatie
    • Sponsorscenario
      • Doelgroep
      • Doelstellingen
      • Boodschap

Tactische fase

  • Strategische formulering  operationele sponsoractiviteiten van dag tot dag
    • Budget (taakstellende methode)
    • Timing
    • Afstemming sponsorprogramma (kanaal) en integratie marketingprogramma
    • Contractuele elementen

Implementatiefase

  • Nadenken over de uitvoer van de strategie
    • Onderhevig aan externe factoren
    • Sponsoring is een tweezijdig proces

Evaluatie en controle

  • Meten van effectiviteit
    • Feedback deelnemende groepen
    • Trackingmethoden: communicatieresultaten (enquêtes)
      • Merkbekendheid
      • Correcte attributie  het juist toewijzen van de juiste communicatie
      • Invloed op gesponsorde evenement en sponsormerk
      • Overtuigende impact  kracht van communicatie-uiting meten
    • Confrontatiemethoden: blootstelling (bereik en blootstellingfrequentie)
      • Bezoekers
      • Media-aandacht  meten hoeveel seconden ze in beeld geweest zijn

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen