Menu

merken: signalen en symbolen

MERK heeft:

signaalfunctie : reageren

symbolische functie: je voelt iets als je het merk ziet

-ze leiden tot associaties

-mensen gaan alsmaar sneller associëren= doel van reclame

in communicatie hebben we te maken met 2 partijen:

partij die tekens aanbiedt

partij die tekens ontvangt

ZENDER

ONTVANGER actief

zendt tekens naar ontvanger

decoderen, tekens vertalen

kan verwerken, informatie maken

= kennis

selectiviteit: beschermt ontvanger tegen overaanbod communicatie

wat hij opneemt wordt deel van het cognitieve systeem

-als de consument beeldmerken verkeerd decodeerd zijn ze waardeloos

-mensen gebruiken merken als symbolen, ze gebruiken ze om te communiceren

-door het product te dragen e.d laat men zien welke waarden men belangrijk vindt

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen