Menu

Relatie tussen imago en identiteit

Idealiter : sterke overlapping tussen identiteit , gewenste identiteit en imago

Uitleg afbeelding : Imago en corporate identiteit komen zelden geheel met elkaar overeen. De identiteit van de organisatie is vaak aan veranderingen onderhevig en de image blijft dan vaak achter .

horizontale pijl

- Communicatie kan ingezet worden om het image dichter bij de identiteit te brengen.

- De publieksgroep heeft dan een juist beeld waarvoor de organisatie staat.

- Vb. een imagocampagne

Verticale pijl

- Communicatie wordt hierbij benut om identiteit dichter bij de gewenste identiteit te brengen.

- Het gaat hier om interne communicatie ter ondersteuning van veranderingsprocessen in de organisatie.

 wanneer de image slechter is dan de identiteit van de organisatie komt deze slechter in de markt te liggen

 is het image beter dan de identiteit , dan loopt de organisatie het gevaar door de mand te vallen omdat ze te hoge verwachtingen stellen

 voor het opbouwen van een vertrouwensbasis bij de publieksgroepen is dus meer nodig dan eenzijdige image building . het management zal zijn identiteit dus blijven moeten ontwikkelen. Opdat ze sterk naar voren kan worden gebracht bij de publieksgroepen.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen