Menu

Typische vormen

  • Responsanalyses
    • Proberen een profiel op te stellen van de mensen
  • Geomarketing of soort zoekt soort(= meest toegepast door grote hoeveelheid aan gegevens)
    • Aantal dingen uit adres afleiden
    • Soort zoekt soort: je woont in een wijk met een bepaald profiel en je gaat je afvragen wie er nog in die wijk woont  meestal zijn ze qua profiel bijna hetzelfde
  • RFM-methode= regency frequency monetary value  wanneer we geïnteresseerd zijn wanneer iemand iets voor het laatst gekocht heeft
    • Frequency = hoe dikwijls heeft iemand gekocht?
    • Monetary value= wat is de totale waarde van hetgeen de persoon gekocht heeft?
      • Grote monetary value = een klant die veel koopt en die je niet wilt verliezen  gepersonaliseerd aanbod doen
    • Regency = van iedereen die bv een klantenkaart heeft, hoeveel procent is daarvan langsgekomen?
    • What-if functies = vanuit een verleden op zoek gaan naar wat iemand in de toekomst zal doen
  • Scoring en segmentatie
  • Segmentatie voor consumer-acties en B2B
    • Socio-demografische criteria
    • Kenmerken van bewezen koopgedrag
    • Kenmerken van interesses

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen