Menu

Wat willen we? Ondernemingsdoelstellingen

Welke strategie ?

- Niet alleen inzicht nodig in de situatie waarin het bedrijf zich bevindt,

- maar ook in wat de onderneming wil

 welke doelstellingen heeft het bedrijf?

Belangengroepen (4)

Belangengroepen worden de in vier groepen verdeeld:

- Financiële kringen: de aandeelhouders en banken die het kapitaal leveren waarvan het bedrijf gebruik maakt.

- Klanten: directe klanten (de tussenhandel) en de finale consument

- Werknemers: gemotiveerde en kundige werknemers (belangrijk)

- De maatschappij: de overheid, de lokale gemeenschap waar het bedrijf is gevestigd, actiegroepen en de media

De leiding van het bedrijf probeert alle belangengroepen tevreden

 vaak compromissen gesloten

Doelstellingen

=

- specifiek : het moet duidelijk zijn waarop de doelstelling betrekking heeft

- meetbaar : een bedrijf moet geen ‘hoog’ marktaandeel nastreven, maar bijvoorbeeld een marktaandeel van 10%

- haalbaar : onhaalbare doelstellingen werken enkel frustrerend voor het personeel

- uitdagend : ze moet de medewerkers prikkelen

- tijdsbegrensd : het dient duidelijk te zijn wanneer het doel moet bereikt worden, bijvoorbeeld binnen een tijdspanne van 1 jaar

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen