Menu

Conformisme

- het gebruik van kleding en andere persoonlijke zaken.

- cadeaus.

- sekserollen.

- persoonlijke hygiëne.

EXTRA AANVULLING: EXPERIMENT ROKEN

Roken geeft een druk op leeftijdsgenoten en glamourreclame over rokers w gezien als cool, sexy en volwassen  sociale acceptatie. Maar zijn campagnes tegen rook nu echt effectief?

RESULTAAT: bij een onderzoek van 12-13 jarigen, zeggen dat ze roken om erbij te horen. Lln die de reclames tegen roken zagen, gingen de rokers vaker lager waarderen.

REDENEN:

- Culturele druk.

- Angst voor afstraffing: iets niet doen.

- Toewijding: - Bv. als je een Apple-liefhebber bent. Je gaat mee met het merk, je wilt alles ervan hebben.

- Gevoeligheid voor interpersoonlijke invloed.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen