Menu

SELECTIE

Sommige factoren merken we op, anderen niet. We zien dus maar een ‘deeltje’ van de wereld!

H Intense stimuli trekken onze aandacht. Iets dat luider, groter, lichter,... is valt meer op. We zien dus maar een deel van de wereld.

Bv. Iemand heel klein of super groot blijft meer in ons geheugen hangen

H Herhalende stimuli trekt ook onze aandacht; herhaling kan een dominerend effect hebben op onze bewustwording

H Aandacht is ook gelinkt met het contrasteren of veranderen in de stimulatie
Onveranderde mensen of dingen zijn minder opmerkbaar.

H Motieven (psychologisch) bepalen welke informatie wij selecteren in onze omgeving
Als je onderweg bent op een afspraak en je bent al laat ga je onderweg alleen maar oog hebben voor uurwerken en klokken in de buurt. Als je honger hebt ga je alleen maar alle restaurantjes en winkels bespotten, ...

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen