launching customer
- Gepubliceerd in Economie
- Reageer als eerste!
is de eerste die een bepaalde innovatie aanschaft en de kansen van de innovatie om uit te groeien tot een succes verhoogt.
is de eerste die een bepaalde innovatie aanschaft en de kansen van de innovatie om uit te groeien tot een succes verhoogt.
komt de innovatie vanuit de consument die een nieuw product (innovatie) nodig heeft, wat dan uiteindelijk ook gemaakt wordt en op de markt wordt gebracht.
is een lineair model om van inventie naar innovatie te gaan, namelijk dat onderzoek leidt tot inventies die worden gevormd tot een product, wat uiteindelijk op de markt komt en gekocht wordt zodat het uiteindelijk een succesvolle innovatie wordt.
is dat mensen iets vinden maar zich uiteindelijk anders gedragen.
is bij positieve network externality waarbij een consument een bepaald goed wil hebben, omdat anderen deze ook hebben. Positieve network externality zorgt voor een grotere elasticiteit van de vraag.
Daarnaast hebben we negatieve network externality, waar je ook het snob effect hebt, wat inhoudt dat de vraag naar een goed hoog is wanneer zo min mogelijk mensen het hebben. Negatieve network extenality zorgt voor een kleinere elasticiteit van de vraag.
is wanneer de vraag van een individu afhankelijk is van de aankopen van andere individuen.