Menu

Marginal rate of substitution (MRS)

is het maximale aantal van een bepaald product wat een consument wil opgeven om één eenheid van een ander product te verkrijgen. Het is dus eigenlijk de waarde die de consument hecht aan het op te geven product om een andere te verkrijgen. Nu houden we aan dat MRS aangeeft hoeveel iemand van de verticale as af wil staan om één eenheid van de horizontale as te verkrijgen.

Lees meer...

Transitivity

preferences zijn transitive, wat inhoudt dat je A liever wil dan B, en dat je B liever wil dan C, wat betekent dat je A ook liever wil dan C. Meer is beter dan minder, consument is nooit tevreden en wil altijd meer. Verder in het hoofdstuk wordt er nog één verteld, namelijk het verminderen van MRS, wat inhoudt dat bij de indifference curve de helling steeds meer toeneemt (minder negatief) en dat dus de MRS afneemt.

Lees meer...

completeness

preferences zijn compleet, wat inhoudt dat ze bijvoorbeeld twee baskets kunnen vergelijken op inhoud en dan de één boven het ander verkiezen. Hier worden de kosten genegeerd.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen