Logo
Print deze pagina

collectieve associaties

-we hebben individuele associaties, die heb je voor jezelf

-collectieve associaties zijn associaties die we gelijk hebben met anderen

-ze ontstaan omdat adverteerders willen dat we op dezelfde manier over dat product denken

-dit is wel iets waar je in moet blijven investeren = brand building

gestaltvorming: gebeurd vanzelf , het geheel is meer dan de som van de delen

gestalt: het geheel van een beeld, de verschillende associaties die je aan een merk koppelt : een muziekje, een lettertype, een kleur, een manier van zijn,..

-er blijft een indruk achter van vele dingen, de gedachten en gevoelens zijn sterker dan de feiten

imago: het beeld dat achterblijft : maar wordt vaak negatief gebruikt

-we kunnen het vervangen door gevoel, attitudes

-company image: beeld dat we van een bedrijf hebben

-brand image: beeld van een merkartikel

-een gestalt versmolten met ideeën en gevoelens = image

beelden zijn aangeleerd

branders: het gunstige beeld van producten

-nabeelden moeten worden gevoed, reclame zorgt dat een beeld blijft bestaan

cost of ownership: hoeveel het kost voor de consument om een product te bezitten

Copyright © 2017. All rights reserved.