Logo
Print deze pagina

direct order marketing

-postorderbedrijven : direct marketeers avant la lettre vb: 3suisses

-zoeken rechtstreeks contact met de klant

-verkoop gebeurt via mailing, catalogi, brieven, telefoon, reclamespots

-1stapsstrategie : bij het eerste contact aankoop uit te lokken

of

meerstapsstrategie: op zoek naar geïnteresseerden

-het aantal antwoordcoupons : up front response

-het aantal kopers: back end response

-op basis van deze 2 kan men zien hoe effectief de reclame geweest is

-soms nog opvolging via telefoon

reminders: zijn erg belangrijk ze doen de klant teruggrijpen naar de catalogus, door een bepaalde promotie

-voordelen voor de klant:

-thuis winkelen, lange garantie, juridisch beschermd

-vergelijking, vaste prijzen, thuis geleverd, bedenktijd, terugzendmogelijkheid

-nadelen voor de klant:

-ziet de artikelen niet, levertijd onbekend, anoniem

Þdatabase is van onschatbare waarde!!

Copyright © 2017. All rights reserved.