Menu

Google AdWords: Prijsextensie bereikt nu meer doelgroepen

AdWords Prijsextensies

Google Adwords wordt voortdurend geüpdatet. Iedere update betekent een verbetering van een vitaal onderdeel. Deze keer is de prijsextensie aan de beurt. Deze bereikt nu een grotere doelgroep en kan nu zowel op desktops als op mobiele apparaten worden weergegeven. Tot op heden werden de extensies uitsluitend op mobiele apparaten weergegeven, maar nu is het dus ook mogelijk om deze nuttige informatie te bekijken op alle apparaten zoals op je telefoon, tablet, laptop of desktop.

De voordelen van prijsextensies

Prijsextensies zorgen ervoor dat u over een extra mogelijkheid beschikt om uw producten en diensten in de kijker te zetten. Nu kunt u uw gebruikers direct koppelen aan interessante producten of diensten in uw webwinkel. Zo krijgen uw tekstadvertenties een behoorlijke meerwaarde in vergelijking met andere advertenties van uw concullega’s.

Waar vindt u de extensies terug?

De prijsextensies worden op desktops en mobiele apparaten onder uw tekstadvertentie weergegeven. Zo krijgt u meer ruimte om uw gebruikers te informeren over het aanbod van uw bedrijf of onderneming. De bijkomende informatie van de extensies, bestaat uit een stel van maximaal acht kaarten.

Lees meer...

Google AdWords: groen in plaats van geel

Google heeft op 16 juni zijn online reclamedienst AdWords alweer een nieuwe boost gegeven. De huidige update springt vooral in de kijker door de groene kleur die nu gebruikt wordt om de advertenties in de kijker te zetten in plaats van de gele kleur die hier voordien voor gebruikt werd. Maar wat is de reden hiervoor? Wij zochten het voor je uit.

Groen niet langer meer een test

Het minste dat je kunt zeggen, is dat Google bij het overschakelen van geel naar groen niet over een nacht ijs gegaan is. De nieuwe kleur werd eerst uitvoerig uitgetest. Wie Google regelmatig gebruikt, zal het zeker gemerkt hebben. De gele kleur rond het woord Adv. werd de laatste weken voor de verandering definitief van kracht werd, meer dan eens vervangen door groen. Zo was de zoekmachinegigant in de gelegenheid om de reacties van trouwe gebruikers te testen.

Waarom maakte geel plaats voor groen?

Het gele labeltje naast de url van de eigenlijke advertentie werd stelselmatig veranderd door een groen exemplaar. Hierbij werd doelbewust gekozen voor dezelfde kleur als deze die voor de link van de AdWords advertentie zelf gebruikt wordt. Op het eerste zicht kan deze beslissing tegenstrijdig lijken. Bij gebruik van dezelfde kleur voor zowel de AdWords link als het label, zou je verwachten dat het contrast dat nodig is om online reclame te doen opvallen, zou verminderen. Niets is minder waar.

Lees meer...

Google AdWords: 4 in plaats van 10

Google heeft zijn AdWords programma een flinke update gegeven. De 7 advertenties aan de rechterzijde zijn verdwenen, en het aantal advertenties boven de organische zoekresultaten zijn van 3 naar 4 gegaan. Hiermee stopt het bedrijf met de kolom aan de rechterzijde.

Waarom deze ommezwaai van Google Adwords?

Google vindt het belangrijk om iedere gebruiker dezelfde gebruikerservaring te geven, zodat het weinig uitmaakt of je nu op je pc of op een mobiel apparaat surft. Potentiële adverteerders kunnen we in deze zin geruststellen dat de Adwords advertenties zeker niet zullen verdwijnen.

Je vindt ze nu standaard boven en onderaan van de zoekresultaten. Bovendien is het aantal advertenties dat je voordien boven de resultaten kon vinden, gestegen. Je kunt nu 3 tot 4 advertenties terugvinden bovenaan, maar dat wil geenszins zeggen dat het totaal aantal reclameboodschappen gestegen is.

Daling van het aantal Google Adwords advertenties

Met het verdwijnen van de Google Adwords advertenties uit de rechterkolom, daalt het totale aantal reclameboodschappen per webpagina. Dit heeft wel degelijk gevolgen. De kans dat je advertentie getoond wordt, wordt hierdoor kleiner.

Lees meer...

Bronso is nu ook Google Adwords partner

Bronso streeft er steeds naar alleen het beste aan zijn klanten te kunnen bieden. Vanaf nu zijn wij ook Google Adwords partner, en in de praktijk betekent dit dat we nu in staat zijn om onze klanten nog beter te dienen.

Google Adwords partner

Met enige trots delen wij onze klanten mee dat we Google Adwords partner geworden zijn, maar wat houdt dit in de praktijk in, en hoe worden onze klanten er in de praktijk beter van? Officieel luidt de nieuwe titel van Bronso “Google Adwords Certified Partner”. Deze titel is onze verdienste omdat wij bij Bronso voldoen aan alle kwaliteitseisen die Google verlangt op gebied van adverteren.

De voordelen van een samenwerking met Bronso

Wanneer u kiest voor een Google Adwords campagne met behulp van Bronso, dan kunt u er zeker van zijn dat wij voor u het onderste uit de kan halen. Bronso staat nu meer dan ooit voor kwaliteit en wij kunnen er nu voor zorgen dat u nu niets minder dan een optimaal resultaat mag verwachten van uw publicitaire campagne.

Lees meer...

Wilt u vaker gevonden worden op Google?

Probeer AdWords vandaag met €75 gratis advertentietegoed*
Haal meer klanten uit uw website door gericht te adverteren.

75
Gebruik uw promotiegeschenkcode!
*Algemene voorwaarden
AdWords
Aan
Invalid Input
E-mail
Invalid Input
Google AdWords is het advertentieprogramma van Google waarmee u gemakkelijk en flexibel online kunt adverteren. Met Google AdWords kunt u doelgericht adverteren en zelf bepalen hoeveel u uitgeeft.

Hoe het werkt

U maakt uw advertenties

Kies de zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden en schrijf een advertentietekst. U kunt ook bepalen in welke geografische gebieden (landen, provincies, steden) of in welke talen uw advertentie te zien is.

Uw advertenties worden op Google weergegeven

Als op Google wordt gezocht naar één van uw zoekwoorden, dan wordt uw advertentie mogelijk boven of naast de zoekresultaten weergegeven. U bereikt op dat moment dus een doelgroep die al in uw bedrijf is geïnteresseerd.

U werft klanten

Mensen kunnen gemakkelijk op uw advertentie klikken om iets te kopen of meer over uw bedrijf te weten te komen.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen